Kafe ve restoranlarda yeni dönem! 1 Temmuz'da başlıyor: Kurala uymayan yandı
yandı Kafe ve restoran gibi işletmelerde 1 Temmuz'dan yeni dönem başlıyor...
Restoran, kafe ve pastane gibi işletmelerde1 Temmuz'dan itibaren yeni dönem başlıyor. Yeni düzenlemeyle birlikte artık işletmeler sattıkları tüm ürünlerin bileşenlerini, içeriklerini ve kalori değerlerini menülerinde açıkça yer vermek zorunda.
Tarım ve Orman Bakanlığı, toplu tüketim yerlerinde tüketiciye sunulan gıdaların içeriğinde yer alan bileşenler ve enerji değerine ilişkin tüketiciye bilgilendirme yapılmasını zorunlu kılmıştı.
Ulusal çapta zincir şeklinde hizmet veren işletmelerin 1 Temmuz’da uygulamaya başlaması gerekiyor. Bilgilendirme, tüketici tarafından kolayca görülebilecek, açıkça okunabilecek şekilde; menüler, yazı tahtaları, broşür, karekod, dijital ekran ve benzeri araçlar vasıtasıyla yapılacak.
Alerjen, alkol ve domuz kaynaklı bileşene ilişkin bilgiler de kolayca görülebilecek, açıkça okunabilecek şekilde içindekiler listesinin geri kalan bölümünden açıkça ayıran bir yazı dizgisi vasıtasıyla vurgulanarak menülerde yer alacak.
GEÇİŞLER KADAMELİ OLARAK YAPILACAK
Düzenleme işletmelerin büyüklüklerine göre kademeli olarak yapılacak. Ulusal çapta hizmet veren toplu tüketim yerleri 1 Temmuz'a kadar, sadece bulunduğu ilde 3 ve üzeri şubesi bulunan işletmeler 31 Aralık’a kadar, bunlar dışında kalan diğer tüm yerler içerik bildirimleri için 31 Aralık’a kadar, kalori bildirimleri için ise 31 Aralık 2027’ye kadar yeni kurallara uyum sağlamış olacak.
0
0
0
0
0
0